tisdag 3 januari 2012

Cybervärlden är fantastisk

Idag har jag suttit och uppdaterat min hemsida. Jag har fått ner lite tankar om hur jag ska lägga upp en kurs i Kreativt skrivande och jag har skickat in namnändringsförslag på firman. Allt detta via nätet.

Vaknade i natt och kunde inte somna om, började tänka på allt som måste fixas med firmans verksamhet för att få snurr på det hela. Låg och vred mig och då slog mig en tanke, att jag borde ha varit hemma nu när jag är ledig så jag kan fixa allt. Kunna skriva ut saker osv. Men så kom jag på att jag behöver inte skriva ut det just nu. Datorn kan ju göra PDFer och sen får jag skriva ut dem när jag kommer hem. Hur svårt kan det vara.

Blir så imponerad över att här sitter jag många hundra mil hemifrån, på en ö i Atlanten och fixar, donar och trixar som om jag satt hemmavid. Visst är det en fantastisk värld vi lever i.

Idag fick jag dessutom byta lägenhet, från min kalla mörka håla till en som ligger högst upp och en fantastisk utsikt. Det finns ett litet aber bara, i diskbänken är en fuktskada som luktar och det är ju inte så hälsosamt. Men va tusan, jag bor ja inte här för tid och evighet så det ska nog gå bra. Dessutom går det att ha ett fönster lite på glänt, så det vädras ut. Sitter ju mest på balkongen ändå, när jag är "hemma" så det löser sig. Skillnaden är stor på komforten och allt det andra.

Tack universum, ni ser till att jag får mitt nu. Det är en stor tacksamhet jag känner inför allt detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar