lördag 7 januari 2012

Dags igen

Fick förfrågan idag om jag slutat blogga? Får väl erkänna att jag varit lite slö de senaste dagarna, men gör nu ett försök att få ner några rader.

Det har väl inte hänt så mycket egentligen. Har konstaterat att saker och ting funkar lika här som hemma, vad gäller mig själv. Ibland får jag sån lust att inte göra ett skit, vill inte gå ut och äta, vill inte gå och handla för att äta i lägenheten heller, så då blir det mackor och vatten bara till middag den dagen. Känner att det är helt OK även det. Ett av syftena med min resa denna gång, var att avstå från alla måsten och borden och det gör jag. Jag måste inte äta lagad mat varje dag om jag känner för att avstå. För att ta ett exempel.

Idag när jag skulle gå ut, hade bestämt mig för att promenera, det var helmulet på förmiddagen., Kanske jag skulle gå ner till Mas Palomas och leta reda på hotellet jag och en god vän bodde på, under min första resa hit till Gran Canaria. Försökte hitta dit förra året när jag var här, men lyckades inte.

Idag var det ingen tvekan om hur jag skulle gå, jag hittade direkt tillbaka. Visade sig vara så att jag gick fel i en stor rondell förra gången. Det var sig likt, vad jag kunde se, ville inte gå in på området. Till och med den lilla minibutiken i källaren, tvärs över gatan fanns kvar. Det var många minnen som kom tillbaka under den stunden. Ja, tänk det är 5 år sen nu och aldrig trodde jag den gången att jag skulle bli så fäst vid detta ställe. Då tyckte jag inte att det var nåt speciellt, men nu känner jag mig hemma i miljön.

Märker att det kommer tankar om att bosätta mig här, när jag slutar jobba, allt oftare och oftare. Det finns liksom inga hinder för att jag skulle avstå den möjligheten att flytta ner för gott. Tänk att få leva ett stillsamt liv här nere, ägna mig åt skrivande och välmående, precis som jag vill. Kanske åka hem till Sverige nåt under sommaren för att hälsa på. Man kan ju bytlåna lägenhet med någon som vill komma hit istället några veckor. Allt är möjligt!

Detta får mig att osökt tänka på vilken förändring jag genomgått som människa. Numera ser jag möjligheterna även för egen del innan jag stöter på eventuella hinder. De eventuella hindren övervinner jag hur lätt som helst.. Tidigare i mitt liv, har det varit svart eller vitt som gällt. WOW vilka oändligt många gråa nyanser det finns däremellan. Det mesta är åt det vita hållet numera. Skulle det svart ut, är det en utmaning att vända det till vitt, snarast möjligt.

SÅ nu är mina planer att jag ska börja plugga spanska via nätet. Hittade en bra sajt via nätet, där man får lämna in ljudfiler, man har en "egen" lärare som rättar och ger feedback och framför allt man pluggar i sin egen takt. Här såg jag en bra lösning, som skulle passa mig otroligt bra. Jag är ju morgonpigg och är på jobbet redan vid 7. Men istället för att börja jobba, sätter jag mig detta en timme varje dag. Då blir det liksom av. Att sätta mig när jag kommer hem blir liksom inte av. Har ju förmånen att kunna bestämma min arbetstid lite själv så istället för 7-15 som jag jobbar idag, blir det 8-16 istället. Helt perfekt tycker jag.

Känner en helt annan målmedvetenhet i detta än jag någonsinn gjort tidigare. Det finns ett go i mig idag som jag inte hittat förr. Det samma gäller min firma som nu ska sätta fart på verksamheten. Under mina dagar här nere, har jag varit otroligt kreativ med att hitta lösningar på verksamheten, hur jag ska lägga upp det osv.. Har bokat lokal för ändamålet, har jobbat hårt med hemsidan för att få fason på den. Som sagt jag har en glöd i det jag gör, som inte funnits. Tackar mitt intensiva år av utveckling jag fåttt via den kurs i självutveckling och mediumskap, jag gick via White Light, med Leo Eid som professionell och otroligt skicklig pedagog. Tack vare hans stora kunnande att se vad var och en av oss behövde och hans enormt stora intresse för människor, har detta varit möjligt. Tack Leo för ditt stöd, din coaching och ditt tålamod med tjurskalliga Thobbe. Du vet han som inte längre är hos oss. :-)

Ha nu en fortsatt trevlig helg alla.
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar