lördag 21 januari 2012

Tekniken går framåt

Sitter på 10 000 meters höjd och skriver denna blogg. Jo, du läste rätt. Norwegian är först med att erbjuda internetanslutning via WIFI på sina flygningar. Innan året är slut ska de ha det på samtliga linjer tydligen. Det är helt otroligt, det trodde jag inte att jag skulle få uppleva, men det fick jag.

Det är mer jag inte trodde skulle inträffa. När TVn kom i slutet av 50 talet var det så fantastiskt att man satt och kollade på samtliga program, vare sig man var intresserad eller inte. Vem trodde då att det skulle komma färg-TV så småningom och fler kanaler, lika som det fanns på radion. Det var stora genombrott i utvevklingen det med. Sen kom mobilen som blev en stor succé  Ja, det är mycket man fått vara med om, som inte kunde anas på den tiden.

När ens föräldrar berättade om elen, bilen och telefonen var ofattbara uppfinningar nr de var små. Tänk vad dagens unga går miste om i utvecklingsväg. Det kan ju inte finnas så mycket mer att hitta på, kan jag tycka. Men jag kan ju omöjligt veta!

Nåväl, jag tycker det är fantastiskt att jag nu sitter och internettar i ett flygplan mitt över Atlanten. Inte för att det är något nödvändigt för mig, men det år roligt att ha provat på i alla fall. Ska nog snart sätta på mig lurarna och njuta vacker körsång under resten av resan, det är ca 4 timmar kvar just nu.

Ha det bäst tills vi hörs igen gott folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar