lördag 31 december 2011

Det blir inte som man tänkt sig....

När jag gick utbildningen under 2011, fick vi ofta höra att vi skulle släppa alla förutfattade meningar och förväntningar på hur det kommer att bli. Visst det lät ju bra och förståeligt samtidigt. Trodde i min enfald att jag hade lärt mig läxan, men icke sa Nicke.

Innan resan hit till Playa Ingles, såg jag framför mig 4 veckor av total avkoppling, för att landa i mig själv, för att på sikt få kreativiteten att växa, ordna struktur på mig själv och min tillvaro, men framför allt skulle jag bara koppla av och ta dagen som den kom.

Ja nog blev det total avkoppling allt. Redan på 3 dagen slogs magen ut och sen har jag inte gjort annat än kopplat av. De stunder jag inte tillbringat i badrummet har jag legat raklång på soffan eller i sängen, helt oförmögen att göra ett uns. Utom att just vila. Det var ju inte riktigt på detta sättet jag hade förställt mig att det skulle gå till. Men vad har man att säga till om när de högre makterna styr. Kroppen ville väl ta tillfället i akt att återhämta sig, när den nu fick chansen kan jag tro.

Så käre läsare av min blogg, tänk er för både en och två gånger innan ni bestämmer er för  hur det ska bli, inför en händelse. Det blir ändå inte på det sättet, lägg ner alla försöka att tro att du vet, för det gör du inte. Ha intentionen att det som komma skall är för ditt bästa oavsett på vilket sätt det händer.

Lovar att tänka mig för nästa gång, eller kanske ännu hellre inte tänka alls utan bara flyta med i händelseförloppet. Det är ju vansinnigt enkelt egentligen, men som människa ska vi ju krångla till om vi får en möjlighet. Dags att ändra på den trenden nu inför det nya året.

Önskar alla ett gott slut på 2011 och måtte 2012 bli ett framgångsrikt, lyckligt och givande år på många sätt för var och en av er, inklusive mig själv också.

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar