fredag 30 december 2011

Dagen före nyårsafton

Som många gör, ska jag också summera året, men först en liten uppdatering över de senaste dagarna.

I förrgår eftermiddag, kände jag mig lite illamående, men tänkte att det nog berodde på att jag druckit för lite under dagen. Hade bestämt med ett gäng jag mötte på dagen att vi skulle ses på kvällen för en öl. La mig för att vila en stund och vaknade 4 timmar senare, mycket mer illamående än tidigare. Att tänka på att gå ut, var helt uteslutet. Försökte få mig lite soppa, men det gick trögt. Gick till sängs redan vid 9.

Sen vaknade jag en gång i timmen och behövde lätta på trycket. För att inte bli allt för detaljerat, kan jag bara säga att det var fontäner både fram och bak. Det var åratal sen jag varit så dålig.

Gårdagen blev helt i horisontalläge, åt 2 ägg och en youghurt mitt på dagen, sen blev det inget förrän på kvällen då jag fick i mig två hårdbrödmackor. Somande vid 9 även denna kväll. Vaknade vid 3, hur pigg som helst, tror inte jag sov mer, utan låg och vände mig bara. Hade massor med jobbet att fundera över, men kom liksom inte framåt i mina tankebanor, försökte släppa men återkom hela tiden till samma sak. Undrar vad det står för? Resten av dagen har varit lugn. Gick ut och la mig vid poolen en stund, men gick in när det blev molnigt och för blåsigt. Det blir en lugn kväll även i kväll. Får väl se om jag orkar gå ut och käka nåt riktigt. Magen är helt OK nu, men kroppens ork är lika med noll. Slutklämmen över dessa två dagar är att allt skit skulle lämnas ut under 2011, så jag kan gå in i 2012 med nya friska krafter och ett rent sinne.


Så till summeringen av 2011.
Vad ska jag säga? Omtumlande, rörigt, roligt, utvecklande, framåtskridande, lärdomar, brustna illusioner, insikter, omvärderingar... Ja listan kan göras lång. Jag bara tackar och tar emot för allt sammantaget har fått mig att växa, att ha fått insikter om att allt löser sig inte utan insats från mig själv. Den insatsen måste komma från hjärtat och inte "vänsterhanden" enbart. Tänk att det har tagit så lång tid att inse att allt går inte att vänta ut lösningar på, jag måste själv agera och jobba för att nå resultat. Det har jag väl vetat i huvet, men hjärtat har jag inte bjudit in till jobbet. Fasen vilket år 2012 kommer att bli, nu när jag har kunskapen över hur jag ska gå tillväga. Skithäftigt, skulle jag vilja säga här...

Under resten av min resa kommer det att hända massor med mina idéer om företaget och vad jag ska göra där, hur jag ska göra det osv. Kalla det en form av affärsplan. Även det en insikt om att det måste till för att gå framåt.

Tills vi hörs igen, ha det gott.

Gott slut på 2011 och gott nytt 2012.
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar