tisdag 27 december 2011

Fortsättning på resan


111226

Idag blev en seg start på dagen. Men fortsättningen desto mer aktiv. Jag tog först en timmes rask promenad innan jag hamnade i öknen. Där vandrade jag, vilade en stund i det härliga solskenet, vandrade igen för att sen vila lite. Dryga 5 timmar höll jag på med detta...

Det var otroligt skönt att inte ha några måsten eller så. Kände inte ens att jag var hungrig förrän jag kommit in på fast mark igen (läs gatorna). Det var inte så underligt efter nästan 7 timmar sen frukost att jag var hungrig. Det var inte så snällt mot kroppen, men mentalt var det perfekt.

Senare på dagen fick jag igång mitt internet igen och efter många om och men, fungerade kassaskåpet på rummet. Det behövdes få hit en tekniker som lagade glappkontakten. SÅ nu slipper jag bära omkring på kamera, dator och alla sladdar till dessa. Ville liksom inte lämna dem på rummet, även om jag är rätt säker på att ingenting skulle hända.

Till middag blev det en perfekt grillat Entrecoté med vitlökssmör och pommes. Det satt bra det, till och med att jag drack en öl. Lite smålullig vandrade jag hemåt, 10 min promenad max. :-)


111227

Idag blir det en slappardag, sov till halv tio, lokal tid (10.30 sv tid). Nu känner jag att kroppen är på plats här på Gran Canaria också. Känns som jag landat så nu kan återhämtningen börja på allvar. Tanken är att jag ska lösa upp en hel del knutar som hindrar min utveckling. Nu ska det arbetet påbörjas så sakteliga.

Tänker gå ner och lägga mig vid poolen några timmar nu, lyssna på vacker körmusik och bara finnas. Återkommer med resten av dagen senare.

Det blev dryga 3 timmar nere vid poolen. Det svalkade så skönt med vinden, så jag kände inte hur varm solen egentligen var. Inte för att jag brände mig eller så.

Fick se en symbol när jag låg och filosoferade i solen. Ska försöka mig på att teckna ner den och jag såg det nya firmanamnet med en vacker snirklad skrivstil. Synd att jag inte hade med mig block och penna när jag låg där så jag hade kunnat teckna och skriva direkt. Får väl be universum om att göra en repris av visningen.

I övrigt lär det inte hända så mycket mer idag. Vet inte om det blir utång för att käka eller om det blir något hemlagat. Får väl känna efter lite senare. Åt en sen lunch, pasta med bacon. Ingen sås, bara lite salt som krydda. :-) Men det mättade i alla fall. Sen åt jag en halv Papaya, säkert 3-4 hg så det mättade också. Föresten visste ni att kärnorna i Papayan är bra för imunförsvaret. Inte så att man äter samliga i en frukt, men en tesked eller två är bra.

Nu ska jag plocka fram papper och penna för att leta i minnet efter symbolen och namnet.
Ha en fortsatt bra julhelg / mellandagar, tills vi hörs igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar