lördag 26 februari 2011

Scendebuten...

Jag ber att få hälsa er alla välkomna hit till denna seans ikväll, här på ABF husets stora salong. Kul att så många hittat hit. Jag kan lova att ni kommer att få vara med om en händelserik kväll. Vi, som står här på scenen, är alla medium som går en certifieringsutbildning under ledning av Leo Eid.

Vi ska hjälpa er i publiken att få kontakt med era anhöriga eller andra som vill komma fram och ge er en hälsning. Det vi ber dig som får kontakt, är att inte förvänta dig att någon ska komma fram eller att det ska vara på ett visst sätt eller en viss person. Vi kan inte styra detta på något sätt, utan vi förmedlar det som kommer till oss.

Vi alla här, jobbar på lite olika sätt så var beredda på att någon av oss kanske kommer ner från scenen och tar er i hand, för att på sätt få kontakt. Nån annan kanske ber dig skriva ett namn på ett papper, utan att säga vem det tillhör, för att på det sättet få kontakt med någon på andra sidan.

Efter pausen kommer Leo själv hålla en seans för er. Med dessa ord hälsar jag er varmt välkommen till kvällens seans....

När jag sagt detta och sett alla jobba, vaknade jag ur min dröm, som var så verklig att jag trodde det hade hänt först, innan jag blev medveten om att det bara varit en dröm. Det var intressant att se mig själv från ovan men ändå var jag i kroppen på samma gång. Jag hade ett lugn som var enormt stort och en säkerhet i det jag skulle göra som jag idag inte känner riktigt. MEN jag vet att det kommer jag att känna innan min utbildning är klar i december. Det är utom all tvekan att det kommer bli så.

Jag är tacksam för att jag valde att gå utbildningen, fast jag var lite tveksam till en början. Jantelagen du vet. Men eftersom Leo var övertygad om att jag skulle klara detta, eftersom jag har de förutsättningar som behövs för att lyckas, ja varför skulle jag då kämpa emot? Har blivit bättre och bättre på att inte gå emot den positiva rösten inom mig för att följa den negativa. Det är oftare JA-rösten vinner. Givetvis faller jag tillbaka i vissa situationer, men med en stor medvetenhet om vad som händer är det lättare att ta tag i motståndet.

Vi ses därute i nåt sammanhang. :-)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar