söndag 13 mars 2011

Jösses, vart tog helgen vägen...

Först var det fredag morgon och 3 dagars ledighet stod för dörren. Nu är det söndag kväll och jag sitter här och undrar vad som hände.

Vilken helg säger jag. Först i fredags, tog jag lite sovmorgon, sen ett möte med min lärare i Medialiltet. Det var ett möte som hette duga det. Har låst mig i mina meditationer och vill liksom ha allt på mitt sätt, men nu fick jag ett tips på hur jag ska komma förbi detta. Har trott att jag ALLTID måste ha vägledda meditationer. Nu vet jag att så är inte fallet. Träffade både min guide och min mamma. Fick en kärleksboost som hette duga vill jag lova. Jag satt och grät efteråt, det var både givande men även ledsamt. Inte ledsamt på ett negativt sätt, utan det en ledsenhet av att jag blev medveten om hur kärlek känns i kroppen och den saknad jag kunde känna över detta.

Fortsättningen på fredagen blev inte alls som planerat. Skulle ju skriva på min bok var det täntk. Men vad händer? Allt står bara still och jag vet nu efteråt varför. Jag hade tagit med mig femtioelva saker jag skulle fixa, allt från boken till reklamblad för min firma, planera för mediala sittningar och seanser osv. Givetvis blir det inget vettig då. Vet ju att jag bara ska ägna mig åt ett par saker varje gång, då blir det resultat. Skärpning Thobbe.

Lördagen, denna soliga fina dag tänkte jag gå ut, men vad händer då? Jo, jag kommer inte ut, fastnade vid datorn som vanligt, efter melodikrysset. Upptäckte när klockan var närmare 4 att jag inte käkat lunch ens, med huvudvärk som följd. Det blev en tidig middag och lite lördags mys senare på kvällen.

Söndag, inte lika fint väder, men ut kom jag i alla fall. Det blev nästan 4 timmars promenad. Så härligt att höra småfåglarna kvittra. Men vad jag inte gjorde var att äta... Huvudvärk idag igen.

Jag håller tydligen på att testa mina egna gränser, för hur långt jag kan tänja min diabetes. Det är ju rent vansinnigt detta. Vet ju att jag måste äta min 3 mål samt mellanmål för att den ska må som bäst....
Även här måste det till en skärpning som heter duga. Tur det är arbetsdag i morgon, det är lite lättare att hålla ordning på mig då. :-)

Med dessa rader, önskar jag alla läsare av min blogg, en underbart skön vecka med massor av vårkänslor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar