söndag 20 februari 2011

Vilken helg, vilken helg....

Då har vi avklarat vår första helg i kursen för personlig utveckling och medialitet. Mycket skratt och mycket befriande tårar har det blivit för oss. Redan står det klart för oss alla, vågar jag påstå, att utan att känna sig själv, kan man inte hjälpa andra. Ledorden för detta är att vara i nuet, alltså total fokus på det händer just nu och handla utifrån detta. Att älta gamla oförätter hjälper ingenting, det har ju hänt och det kan man inte ändra på, varför då lägga energin på det...

En hel del insikter fick vi oss till livs, även det vågar jag säga gällde alla mer eller mindre. För egen del kunde jag släppa på bördor jag haft med mig sen barnsben. Jag kan också se mönster i mitt liv utifrån en sanning jag skapat mig för något jag trodde var sanningen. Problemet är ju att jag kan inte veta om det är sant eller inte. Det var något som jag bestämde mig för att det var, frågan kvarstår, var det verkligen sanning och i så fall hur vet jag det...

Med tanke på de framsteg vi alla gjorde under tre dagar, kan det bara bli något fantastiskt av hela utbildningen. Vi kommer att bli totalgrymma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar