fredag 18 februari 2011

I dag kör vi igång certifieringsutbildningen...

Har precis avslutat min frukost i lugn och ro, samlar mig innan jag sticka iväg till kursen. Många tankar är det som rör sig i huvet. Vill ju helst inte tänka så mycket, men det går inte att stoppa dem, när de forsar fram på det här viset. Märker dock att det är inte så mycket kritiska tankar, mera undringar om vad vi kommer att göra under de 11 helger vi har framför oss. Visst dyker det upp frågor som vad jag ska där att göra, fast där har jag klara svar. Jag VET ju vad jag behöver lära mig.

I går var jag på en avslutning i en intuitionscirkel jag gått och det var givande förståss. Blev en del saker som reddes ut inom mig. Kan ibland bli lite irriterad över att jag behöver lång startsträcka för att komma igång och vandra framåt. Samtidigt vet jag ju att irritationen bara hindrar, bättre att acceptera och se det som en framgång när det händer något. Tänk att man ska vara så mänsklig och krångla till saker istället för att göra det enkelt, vilket oftast är den rätta vägen.

Det är på nåt sätt nyttigt att upptäcka att man är mänsklig också, så saker inte stiger en åt huvet. En insikt jag fått senaste veckan, är att jag varit oerhört kaxig när det gäller detta med min mentala förmåga. Har liksom haft attityden, ja ja det där kan jag ju. Kan lova att mina guider är på mig direkt och skojar med mig för att jag ska inse att varje gång jag mediterar eller ställer frågor, är som att börja på nytt. De bryr sig inte om att jag vill ha svaren på ett visst sätt utan de gör på sitt sätt, allt för min lärdom att lyssna inåt, känna inåt osv. Börjar lite smått inse detta... :-)

Nu ska jag göra mig i ordning för dagens/helgens övningar.
Allt gott till er där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar