fredag 24 april 2020

Vår natur

Jag tar ofta en promenad i vår vackra natur och ibland tar jag kameran med. Ibland glömmer jag bort att fotografera när hjärnan går på högvarv. Men när jag kommer ihåg att fota då blir det gärna närbilder av knoppar, blommor med mera. Ibland kan jag lyckas fånga någon som flyger också.

Att använda mitt macro-objektiv är underbart. Att gå nära ett motiv som på bilden ovan, få ett skarpt motiv och omgivningen är suddig är bara så kul att lyckas med. Ibland gör jag tvärtom att det som är nära är suddigt och omgivningen skarp.

Sakta med säkert håller jag på att lära mig mer om hur jag ställer in kameran så jag experimentera ännu mer. Kul att på äldre dar lära sig ny teknik.

När jag går där i naturen och hjärnan jobbar kan det handla om gamla minnen som dyker upp, eller så kan det vara insikter i form av AHA-ögonblick. Det intressanta är att försöka komma på vad som triggar igång dessa ögonblick. Det kan vara allt från en doft, ett ljud, ett möte osv. Så spännande att lära mig mer om mig själv genom detta.

Ha en fortsatt fin vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar