måndag 1 juli 2013

2 veckor har gått

Det har varit en vecka där jag fuskat, varit less i största allmänhet på mathållningen. Trots det har jag ätit min kolhydratfattiga kost nästa varje måltid, rört mig mer än jag gjorde innan jag startade projektet. Det var tur att det var busstrejk, blev på så vis tvingad att gå från Odenplan till city där jag jobbar. Åker ju inte gärna tunnelbana, så det var bara ett alternativ under en vecka. Det var min räddning.

Den gångna veckan har jag ätit hårdbröd vid ett par tillfällen och även Burger King nuggets meal. Jag hade ju bestämt mig innan att jag inte skulle bli en slav under maten, men att göra mitt bästa att hålla mig till mer grönsaker osv. Det har jag lyckats med över förväntan.

Dock har jag känt att jag inte vill hålla på så här, att behöva tänka hela tiden. Då fanns det bara en sak att göra i det läget, sluta tänka/känna och bara göra. Det var bara att sätta igång och skära grönsakerna till salladen, tillsammans med nåt kött, fet ost eller vad som fanns hemma. Så nöjd när det väl är gjort.

Även om vågen inte visar nån förändring av det positiva slaget (upp 0,4 kg) så är jag stolt, för mina insulvärden har sjunkit drastiskt, vilket är positivt. Från att ha värden som legat på över 9-10 innan, har jag nu hamnat mellan 5,1-7, normalvärdet bör ligga på 5,5-6,5 för mig. Det handlar nu om att stabilisera ytterligare och då är kost och motion det enda jag kan påverka med. Allt det där vet jag ju i huvudet, men kroppen lever ett eget liv och vill inte alls vara med alla gånger. Rättare sagt det är mitt lata EGO, som inte vill vara med. Ska vinna kampen över egot denna gång. Allt är möjligt, är min drivkraft...

Söndagens vikt var 94 kg (ökning 0,4 kg från förra veckan, dock minus 2 från starten)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar