söndag 14 juli 2013

En månad med mitt nya liv...

Nu har det gått en månad sen jag bestämde mig att börja ett nytt liv, vad gäller motion och bättre mathållning. Det har varit både höga berg och djupa dalar, som förväntat. Dock har jag oftare motstått frestelserna. Har varit sugen på enklaste vägen till mat, det vill säga "Junk food" många gånger. Har till och med bestämt mig redan på bussen hem, att jag ska slinka in på pizzerian, men när jag klivit av bussen har jag gått direkt hem.

Visst har det hänt, att pizzerian och kolgrillen fått besök, men då har det varit på helgerna. Har lovat mig själv, att det är OK att göra det en dag under helgen. Det har funkat över förväntan.

Har fått kommentarer redan om att jag måste gått ner i vikt. Det är kul att höra. :-)
När jag tappar vikt, syns det i ansiktet först, sen sidorna av kalaskulan, vilket gör att jag ser smalare ut.

Nu är vikten nere på omkring 93 kg. Det är jag jättestolt över. Tar en dag i taget och har inget krav på vart jag ska hamna, men önskemål finns förstås. Det viktigaste är egentligen inte vikten, utan att mina sockervärden blir stabilare och det har det blivit. Har normala värden nu. Bonusen är att jag orkar mer och mer. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar