söndag 3 juli 2011

Juli och halva utbildningen är genomförd

Det har varit en tuff resa. Mycket slit, tårar och jobbiga minnen att jobba igenom. Att få denna möjlighet till självutveckling är stort. Saker som jag inbillat mig vara sanningen i händelser, har visat sig vara feltolkningar av mig själv.

Min mediala utveckling får framåt, så klart. :-) Börjar lita mer och mer på min förmåga. Ifrågassätter mindre och mindre om det är min fantasi eller verklig information från andra sidan. Känner mig väldigt ödmjuk inför denna gåva.

Som jag nämt tidigare ska vi göra 50 sittningar och jag har nu 36 kvar. Ingår som en del i certifieringen. Givetvis kommer jag att klara detta liksom de 5 seanser vi ska göra.

Blir både rörd och berörd över hur detta året har gått från klarhet till klarhet när det gäller mig som person. Att jag är bättre på att skippa värderingar av andra, att låta bli att oroa mig för hur andra uppfattar mig som  person så länge jag är ärlig och rak. Bättre på att ta emot kärlek från omgivningen vilket jag varit urusel på, men börjar fatta att det verkligen behövs för att kunna ge till andra. Har förstått hur jag ska göra nu, att gå in i den känsla jag känner när jag kan glädja andra och rikta den energin till mitt eget hjärta.

En insiikt som de flesta av oss i gruppen börjar fatta är att allt är så himla enkelt egentligen. MEN vi människor är ju inställda på att allt ska vara svårt och krångligt för att det ska bli kvalitet. Tänk så fel vi har, kvalitet har inget med svårighetsgraden att göra. Att ändra sin inställning och inkörda rutiner är något man måste jobba med för att lyckas.

Fast det är enkelt. Det gäller att fråga sig, vad vill jag med detta? Hur gör jag för att komma dit? Lång krånglig väg eller rak och enkel väg? Bara att välja!!!

Alla ursäkter och förklaringar vi tar till är bara "bullshit" och har ingen substans och skildrar enbart symptomen, inte lösningar eller vad som egentligen är kärnpunkten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar