söndag 9 januari 2011

Insikter kommer över mig ibland...

När jag stod i duschen efter att ha gåt på promenadbandet, kände jag en ny känsla. Jag kände att jag blir tagen på allvar nu för tiden. Detta har jag inte känt förr, hur mycket folk än försök få mig att förstå det, har jag inte känt det. Även om jag intellektuellt förstått att andra gjort det, har jag inte känt det. Det är en väldigt stor skillnad på dessa två saker.

Sen jag började med Reiki för knappt två år sen, har min självbild förändrats drastiskt. Har slutat be om ursäkt för min existens eller åsikter. Har insett att även jag förtjänar respekt, samma respekt som jag alltid visat andra, men inte upplevt att jag fått tillbaka. Detta har förändrats också, idag får jag respekt och det stärker mig.

Vill med dessa ord tacka tre väldigt betydelsefulla personer som fått mig att växa, eller rättare sagt fått in mig på rätt väg genom att stötta, uppmuntra och peppa mig till 100 %. Givetvis är det jag som gjort jobbet, men deras entusiasm och kunskaper har sporrat mig och lärt mig fokusera. Det är oerhört stort och jag känner stor ödmjukhet inför deras kunskap och vilja att se mig växa. Deras hjärtan har inga begränsningar helt klart. Jag vill inte värdera någon av som bättre än nån annan, utan jag går tidsmässigt hur ni jobbade med mig. :-)

Först vill jag tacka min gode vän Fredrik, som gav mig rådet att söka mig till Reiki. Ett steg som visade sig öppna upp för min utveckling. Du vet att få mig att tänka i rätta banor, genom att putta mig i rätt riktning utan att ge mig direktiv eller pekpinnar. Du får mig att tänka själv. Det är inte för inte du är min livscoach.

Sen ett tack till Maria för ditt mjuka och kärleksfulla sätt att undervisa i Reiki. Att få oss elever att växa med vår kunskap, att entusiasmera oss till gränser vi inte kunde tro vi hade. Din kunskap får mig att sluka mer och mer i ämnet, för jag vill bli duktig också. Det kändes stort när du kallade oss kollegor efter att vi tagit Masterexamen.

Sist men inte minst ett jättetack till Leo som är medium. Med ditt sätt att jobba, helt fritt från märkvärdigheter, konstigheter osv har du fått mig att inse det enkla i att vara medial. Det är inget konstigt, alla kan detta. Du har ett tålamod som är otroligt när jag tvivlar och du vågar ge mig en smäll på käften, när jag inte ser vad som pågår. Smällen är givetvis inte bokstavlig. :-) Du har en förmåga att ta mäniskor på rätt sätt, som är underbar. Du ser vad var och en kan utvecklas till och stöttar därefter.

Gemensamt för er alla tre, är ert kärleksfulla sätt att jobba på. Ni gör det med hjärtat utan andra krav än att jag ska våga låta mig utvecklas. Det har krävts en hel del innan jag våga känna tillit till min förmåga, men tack vare ert stöd och brist på tvivel om min förmåga, har jag gått framåt.

Alla andra nära och käravänner har givetvis betytt mycket för mig under den här resan också, ingen nämnd, ingen glömd. Vill inte vara utan någon av er. 2011 ska bli ett mycket spännande år, helt klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar