söndag 24 november 2013

Det är dags nu!

Så har då äntligen tiden kommit för min operation. I morgon måndag, läggs jag in på Löwenströmska/Stockholm Spine Center för att bli opererad på tisdag.

Som jag har väntat och längtat efter denna dag. Det ska bli befriande att göra detta ingrepp och att jag blir smärtfri.

Ändock är det med blandade känslor jag packade min väska idag med lite kläder, mediciner och annat nödvändigt som ska följa med. Det är många tankar som far okontrollerat igenom huvudet. Dock har jag inte haft några "Tänk om..." vilket jag är tacksam för. Jag har ju full tillit till att jag blir väl omhändertagen och att allt går väl.

I morse när jag vaknade var magen helt utslagen, den ville inte alls vara med på noterna. Funderade ett tag på om jag skulle ta tabletter, men jag avstod. Har jag nu den senaste veckan avstått värktabletter, så inte tusan ska jag ta något för att stoppa tarmrörelserna heller. Det har varit en tuff vecka på många sätt. Tycker nästan synd om mina kollegor som stått ut med min okoncentration och dåliga fokus. Min hjärna har fungerat i 5 minuters intervall, sen ballade den ur 10 min för att bli fokuserad i 5 igen osv. Det var rätt enerverande även för mig.

Den har ändock fört nåt gott med sig, denna ofokuserade vecka. Visste ju att om jag skulle möblera om innan jul, var jag tvungen att fixa detta innan jag åker in. Det gjorde jag och det blev även lite rensning i skåpen om än inte så mycket som jag trodde jag skulle fixa, men det är OK

En reflektion jag gjort idag är att om jag ska fungera, vad gäller mitt hem, måste jag ha press på mig att bli klar. Jag trivs ju inte i mitt kaos, men har varit för, både lat och sönderbruten av värken för att göra något. Men nu satte jag dessa två enheter åt sidan, för jag vill komma hem till ett städat hem så jag kan fixa advent i slutet av veckan.

Det kommer att bli några veckors skön avkoppling, men med många promenader, för att öka på läkningen. Gåstavar är tydligen jättebra, så det är tur att jag har såna som jag kan använda då då. :-) Ska även passa på att vara lite social med försummade vänner också. Saknar det sociala livet jag en gång i tiden hade. Även om det inte blir på samma vis nu, så vill jag verkligen träffa mina vänner.

Till dig, bloggläsare vill jag önska er alla en glad advent och unna dig stunder av lugn och ro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar