fredag 8 februari 2013

Semesterveckan slut


Först vill jag bara påpeka att jag missförstått mina tidigare-liv beskrivningar jag skrev om i förra inlägget. Har rättat avsnittet om Atlantis. Det var inte 3 liv där som hon beskrev, utan tre olika liv varav ett där. Gemensamt för de alla tre var att jag verkade som präst/överstepräst och predikade kärlek som lösning för ett fungerande samhälle. 

Nåväl, nog om detta. Semesterveckan är slut står det i rubriken och det stämmer. Börjar jobba igen på måndag. Hela tanken med semester kom helt abrubt förra veckan, när jag fick en dipp och sprang rakt på väggen. Det var läskigt men spännande samtidigt, för jag kunde se mig själv utifrån, kunde se vad jag behövde just nu. Fanns bara ett alternativ i det läget, det var att ta ledigt.

Tack vare alla verktyg jag fått genom de kurser i självutveckling, medialitet och healing är det rätt lätt för mig att komma i balans igen. Detta under förutsättning att jag verkligen tar tag i mig själv, vilket jag gjort under ledigheten.

Har även haft tid att reflektera över vad jag vill göra med liv, vad jag vill jobba med osv. Jag trivs oerhört bra med mina arbetsuppgifter och det är en säker inkomstkälla. Men mitt syfte med detta liv är inte att vända papper åt någon annan. Mitt syfte är att hjälpa människor till självhjälp genom bland annat healing. Att lära folk hur enkelt det är att ta hand om sig själv när man kan knepen. 

Att ge andra möjlighet att växa genom stöd och coaching utifrån mina egna erfarenheter, att hjälpa dem se sina egna oanade utvecklingsmöjligheter är mitt syfte.

Det är mycket jag hunnit med att fundera över, att skriva ner tankar, att känna in om de är genomförbara osv. Det har varit ett arbete som tagit sin tid och för all del även kraft, men på ett positivt sätt, för målet är ju att både jag och andra runt omkring mig ska må bra. Vi är på jorden för att leva fullt ut, inte för att oroa oss, att känna ångest osv. Vi ska lära oss något av allt vi går igenom.

Med dessa rader önskar jag er alla en trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar