lördag 25 augusti 2012

Längtan efter att få börja jobba med healing...

Idag, efter en promenad på dryga 3 timmar, fick jag värk som hette duga, både i fötter och kropp. Det var bara att acceptera och gilla läget. Tog ett par tabletter och la mig för att vila. Var trött och hoppades på att få sova en stund.

Men icke, sa Nicke, det blev inget sova inte. Något satte igång i mig och det var en ström av energier som strömmade igenom min kropp. Jag fick healing trots att jag inte bad om det eller satte igång processen på egen hand. Det var fascinerande att upptäcka detta. Universum tyckte det var dags för mig att fylla på.

Under promenaden satt jag på stenhällar och då bad jag om påfyllning. Ingenting hände då tyckte jag. Förmodligen för att jag satt och väntade på att det skulle sätta igång. Borde veta bättre än att ha detta beteende.

Nåväl jag fick ju min dos oavsett och det tackar jag allra ödmjukast för.

Boken, som tagit massor av tid och fokus från mig på senare tid, har ett avsnitt kvar som ska författas av mig. En sista ansträngning för att få en helhet. Dock har jag fått till mig att det hela ska vila någon tid, innan jag ska göra klart. Detta för att det hela ska sätta sig i mig.

Jag kände att jag skulle sätta igång nu, men vad händer då? Jo, jag bara känner att det finns inga ord i mig för detta avsnitt. OK, då är det inte dags ännu, bara att släppa. DÅ kommer det en mening som jag ska ha med. Den bara dök upp i huvudet på mig.

Det är så häftigt att få dessa bevis gång på gång, att om jag bara släpper på kontrollen, får jag allt levererat utan problem. På tiden att jag slutar kontrollera...

Under jobbet med boken, har jag upptäckt att jag känner väldigt starkt för detta med healing och att det är det jag ska ägna mig åt. Det blir mer och mer påtagligt för varje dag. Nu kliar det i händerna över att jag ska sätta igång.

Visst jag vill även jobba med den mediala biten. Tror dock att jag inte ska jobba som medium på traditionellt sätt, utan det ska vara på mitt eget sätt. Spännande att se vad som komma skall.

Först ska boken bli helt klar, sen kommer resten att flyta på. :-)

1 kommentar: