onsdag 30 juni 2021


Känner mig oerhört tacksam, ödmjuk och lycklig över den respons jag fått över min bok "Thobbe heter jag".

Att det finns de som för det första vill läsa boken om mitt liv och för det andra, även tar sig tid att lämna omdömen är stort för mig. Att bli erkänd för det som ligger mig varmt om hjärtat, att skriva. Med tanke på hur min skrivarkarriär startade i början av 60-talet. Jag gillade att skriva uppsatser i skolan från 4 klass. Lite gener finns det allt, min morfar var duktig på att använda orden. Men det som gjorde att intresset dalade var när en lärare tog en mening ur sitt sammanhang och skrattade läste upp den inför hela klassen. Från att ha varit bland de bästa i klassen blev jag nu bland de sämsta.

Det skulle dröja till slutet av 80-talet innan jag på allvar började gilla att skriva igen. Fick möjligheten att skriva kåserier för Länstidningen i Östersund, dessa blev uppskattade.

Nu har jag skrivit 2 böcker, den första om Healing, den andra om mitt liv och en tredje är på gång. Den kommer att handla om medialitet/andlighet och kommer vända sig den nyfikne på området likväl som till de som är inne i svängen så att säga. Håll utkik efter den. :-) 

Ha en fortsatt fin sommar!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar